الحصول على بيئة علاجيه امنه و مناسبه في المستشفى طيلة فترة العلاج.
توفير آلية مناسبه لحماية الأطفال وذوي الاحتياجات الخاصة وكبار السن من كافة أشكال الإساءة أو الأذى.
توفير آلية حماية امنه لمقتنياتك الثمينة لحمايتها من الضياع أو السرقة .
الحصول على رعاية آمنة أثناء النقل إلى منشأة أخرى.
التعرف على سياسة عدم التدخين في كافة مرافق المؤسسة الصحية والتعرف على المناطق المخصصة للتدخين والتي تبعد عن أماكن تقديم الخدمات الصحية.
الحماية من الاعتداء الجسدي أو اللفظي أو النفسي.
Safety and Security Rights
Be provided with safe care within the environment established in the hospital.
Be provided with special mechanism to protect children, people with special needs and old people from all forms of abuse or harm.
Be provided with a safety mechanism for protection of your valuables from loss or theft when needed.
Be provided with safe care while transferring to other facility.
Be informed about no smoking policy in all health establishment facilities and have designated specific smoking areas away from the places of health services.
Be protected from physical, verbal, or psychological assault.
لديك الحق في تقديم الشكاوى أو الاقتراحات الشفهية أو المكتوبة من خلال إدارة شؤون المرضى أو من خلال صناديق الاقتراحات. وسيتم التعامل مع هذه الأمور بسرية ومهنية.
يحق لك التعبير عن آرائك وخلافاتك وتقديم الشكاوى/الاقتراحات المكتوبة سواء كانت موقعة أم لا دون التأثير على جودة خدماتنا المقدمة.
لديك الحق في الحصول على معلومات كافية حول عملية التحقيق في الشكوى في أسرع وقت ممكن.
Complaints and Grievances
To submit verbal or written complaints or suggestions through the Patient Affairs Department or through suggestion boxes. These concerns will be handled confidentially and professionally.
You have the right to express your opinions, disagreements, and file written complaints / suggestion whether signed or not without affecting the quality of our provided services.
To receive adequate information about the complaint investigation process as soon as possible
الحصول على رعاية شاملة مقدمة دون تمييز من قبل موظفين أكفاء تعكس مراعاة قيمك الشخصية ومعتقداتك مع الاستخدام الفعال للموارد ووفقًا لقوانين ولوائح وزارة الصحة.
المشاركة الفعالة في خطة الرعاية الصحية الخاصة بك، وتلقي رعاية شاملة، والحصول على المعلومات الكافية حول حالتك والعلاج المقترح بلغة واضحة ومفهومة.
الحصول على الفهم الكامل وإعطاء الموافقة المستنيرة بعد فهم المعلومات المتعلقة بحالتك والعلاج المقترح والفوائد المتوقعة والمضاعفات المحتملة واحتمال نجاح العلاج والتفاصيل الأخرى الموضحة في نموذج الموافقة قبل الخضوع لأي إجراء طبي أو علاج يتطلب موافقة.
لك الحق في مناقشة وإعطاء الموافقة / الرفض / التوقف عن خطة العلاج المقترحة. سيُطلب منك التوقيع على نموذج يفيد/ يؤكد ما ورد أعلاه
الحصول على جميع المعلومات الصحية ذات الصلة، بما في ذلك التشخيص والعلاج والمخاطر والفوائد وبدائل العلاج من طبيبك المعالج بلغة يسهل فهمها.
الحصول على إجابات شاملة لجميع أسئلتك واستفساراتك.
لديك الحق في فتح ملف مجاناً والحصول على مراجعة مجانية خلال أربعة عشر يوماً من الفحص الأولي لك في مستشفى الرياض.
موظفو شؤون المرضى بالمستشفى متواجدون لمساعدتك في الحصول على معلومات حول أسعار الخدمات دون أي تردد.
أن تكون على علم بالفريق الطبي المشارك في علاجك وتكاليف المواد المرتبطة به والتغطية التأمينية إن وجدت.
أن تكون على علم مسبقاً بأي تكاليف مادية مطبقة تتعلق بعلاجك.
أن تتمكن من الوصول إلى مترجمين فوريين يمكنهم التواصل بشكل فعال بلغتك الأم.
أن يتم تزويدك بالتثقيف الصحي الذي يهدف إلى تعزيز معرفتك ومهاراتك وسلوكياتك اللازمة للاستفادة الكاملة من الرعاية الصحية الخاصة بك.
Complaints and Grievances
To receive comprehensive care given without discrimination by competent personnel that reflects consideration of your personal values, beliefs with effective use of resources and as per MOH laws and regulations.
To actively participate in your healthcare plan, receiving comprehensive care, and being provided with sufficient information about your condition and proposed treatment in clear and understandable language.
To fully comprehend and give informed
consent after understanding information about your condition, suggested treatment, expected benefits, potential complications, probability of successful treatment and other details outlined in the consent form before undergoing any medical procedure or treatment that require consent.
To discuss and give Approval/ Refusal/ Discontinue for the proposed treatment plan. You will be asked to sign a form stating/ confirming the above
To receive all relevant health information, including diagnosis and treatment, risks, benefits and treatment alternatives from your attending physician in a language that is easy to understand.
To receive comprehensive answers to all your questions and queries.
To open a file free of charge and to have a free review within fourteen days of your initial examination at Riyadh Hospital.
Hospital patient affairs staff are available to assist you in obtaining information about service prices without any hesitation or reluctance.
To be informed about the medical team involved in your treatment, the associated costs of materials and the insurance coverage, if any.
To be informed in advance about any applicable physical costs related to your treatment.
To have access to interpreters who can communicate effectively in your native language.
To be provided with health education that aims to enhance your knowledge, skills, and behaviors necessary to fully benefit from your healthcare.
الحصول على الفهم الكافي لآلية التبرع بالأعضاء و اتخاذ القرارات بشأن التبرع بالأعضاء دون أي ضغوط خارجية.
اتخاذ القرارات المستنيرة بشأن التبرع بالأعضاء بعد الحصول على المعلومات اللازمة لاتخاذ هذه القرارات بناءً على المعتقدات والقيم الشخصية والتفضيلات الشخصية.
أن يفهم آثار قرارات التبرع بالأعضاء التي يتخذها.
في حالة الرغبة بالتبرع بالأعضاء يتم الاتصال مباشرة بالمركز السعودي للتبرع بالأعضاء على الرقم المجاني 800124550 و سيقوم مسئول علاقات المرضى بتزويدك بالمعلومات الكافية اللازمة للتواصل.
Knowledge of Organ Donation
To understand the mechanism of organ donation and make decisions regarding organ donation without any external pressures.
To make informed decisions about organ donation after being provided with the necessary information to make these decisions based on your personal beliefs, values, and preferences.
To understand the implications of your organ donation decisions.
If you wish to donate organs, contact the Saudi Center for Organ Donation directly on the toll-free number 800124550, and the Patient Relations Officer will provide you with sufficient information necessary for communication.
توفير المساعدة اللازمة، بما في ذلك أماكن وقوف السيارات المخصصة وأماكن الإقامة لذوي الاحتياجات الخاصة.
أن يكون لديك الموارد اللازمة مثل الكراسي المخصصة لذوي الاحتياجات الخاصة، وأماكن وقوف السيارات التي يمكن الوصول إليها، والحمامات، والمداخل الخاصة والآمنة لتسهيل وصولك إلى المبنى.
توفير ممرات كافية بالقرب من مواقف السيارات لضمان سهولة الوصول إليها للأفراد ذوي الاحتياجات الخاصة.
إذا كنت أصمًا أو أبكمًا وتحتاج إلى معالج نطق، فإننا نتعاون مع معهد الصم المحلي لترتيب أخصائي مؤهل لتلبية احتياجات التواصل الخاصة بك.
Special Needs and Elderly Patients' Rights
To receive necessary assistance, including designated parking spaces and accessibility accommodations.
To have necessary resources such as disabled chairs, accessible parking spaces, bathrooms, private and secure entrances to facilitate your access to the building.
To have adequate corridors created near the parking areas to ensure easy access for individuals with special needs.
If deaf or mute and requires a speech therapist, we collaborate with the local Deaf Institute to arrange for a qualified specialist to meet your communication needs.